Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα επιδόματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα επιδόματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

ΝΕΦΡΟΠΑΘΗΣ Ο ν. ΣΕΡΡΩΝ. 352 ΟΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΙΕΣ! Ερωτηματικά για το φαινόμενο

Έκπληξη ακόμη και στους ίδιους του νεφροπαθείς του νομού Σερρών προκάλεσαν τα στοιχεία που έδωσε το Υπουργείο Υγείας στον Τύπο, σχετικά με τον αριθμό των αιμοκαθαρόμενων  του νομού που εισπράττουν το διατροφικό επίδομα των 725 ευρώ/δίμηνο.


Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, «οι Σέρρες έχουν το ρεκόρ σε «νεφροπαθείς», με 400 άτομα να παίρνουν το σχετικό επίδομα (συγκριτικά, 480 έχει η Αν. Αττική) και το νομό να έχει πληθυσμό 176.000, ενώ της Ανατ. Αττικής ξεπερνά το μισό εκατομμύριο».

Τι λένε τα επίσημα στοιχεία
Έρευνα της στήλης και συλλογή στοιχείων από όλες τις αρμοδίως εμπλεκόμενες πλευρές, απέφερε τα εξής: 
Ο Σύλλογος Νεφροπαθών Σερρών έχει εγγεγραμμένα 224 άτομα.
Στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού του Νοσοκομείου Σερρών αιμοκαθαίρονται περίπου 80 ασθενείς με άλλους 160  να εξυπηρετούνται στις δύο ιδιωτικές Μονάδες που λειτουργούν στο νομό μας, 
ενώ η Δ/νση Υγείας Σερρών έχει καταγεγραμμένους συνολικά 321 επιδοματίες αιμοκαθαρόμενους νεφροπαθείς (και 31 μεταμοσχευμένους).

Τα ακριβή στοιχεία είναι καταγεγραμμένα στην ΥΣΕΝ (Υπηρεσία Συντονισμού και Ελέγχου Νεφροπαθών) που στεγάζεται στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς» στην Αθήνα.
«Στα αρχεία μας έχουμε απογεγραμμένους 259 αιμοκαθαρόμενους που κάνουν τη θεραπεία τους στις Σέρρες.
Εάν σ` αυτούς προστεθούν περίπου 40-45 που είναι μεταμοσχευμένοι ή κάνουν περιτοναϊκή αιμοκάθαρση εκτός νομού, μιλάμε για 300 περίπου επιδοματίες ασθενείς στις Σέρρες.
Μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι οι οποίοι αιμοκαθαίρονται σε άλλες πόλεις έχοντας όμως ως τόπο μόνιμης κατοικίας το νομό Σερρών.
Αυτοί έχουν απογραφεί από την υπηρεσία μας στους τόπους θεραπείας τους και δεν συμπεριλαμβάνονται στον αριθμό που σας έδωσα» δήλωσε στον «Π» η Διοικητική υπεύθυνη του ΥΣΕΝ κ. Ολυμπία Παπαδάκη.

«Η Μονάδα μας είναι δυναμικότητας 110 κλινών και εξυπηρετεί σε μόνιμη βάση πάνω από 80 ασθενείς, με εφεδρεία ελεύθερων μηχανημάτων για τα καθημερινά έκτακτα περιστατικά.
Υπάρχουν αιμοκαθαρόμενοι που πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη από επιλογή τους ή άλλοι που υποβάλλονται σε περιτοναϊκή αιμοκάθαρση που δεν γίνεται εδώ στις Σέρρες, αλλά δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό τους.
Περίπου 250 ασθενείς εξυπηρετούνται εδώ, στο Νοσοκομείο δηλαδή  και στις δύο ιδιωτικές Μονάδες» δήλωσε στον «Π» ο Δ/ντης της Μονάδας Αιμοκάθαρσης του Νοσοκομείου Σερρών κ. Δημήτρης Σταματιάδης.

«Αυστηροί έλεγχοι»
Στο Γραφείο 111 του Διοικητηρίου, κατατίθενται όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από τους νεφροπαθείς του νομού που δικαιούνται ως αιμοκαθαρόμενοι το διατροφικό επίδομα.

Η Δ/ντρια της Δ/νσης Υγείας κ. Ευαγγελία Τανταλάκη μίλησε στον «Π» σχετικά με την αυστηρότητα των ελέγχων αναφέροντας συγκεκριμένο παράδειγμα: «Έχουμε 321 νόμιμους δικαιούχους του επιδόματος. Όλοι τους νεφροπαθείς στο στάδιο της αιμοκάθαρσης οι οποίοι μας έχουν καταθέσει τα απαραίτητα ιατρικά δικαιολογητικά. Μαζί τους και οι 31 μεταμοσχευμένοι, που επίσης δικαιούνται το ίδιο επίδομα.

Ο νόμος είναι πολύ αυστηρός όπως και οι έλεγχοι. Απαιτούνται γνωματεύσεις από δημόσιους φορείς και γιατρούς, αποδεικτικά και έγγραφα που ελέγχονται αυστηρά.

Ένα περιστατικό νεφροπαθούς που διέκοψε τη θεραπεία και δεν μας ενημέρωσε εγκαίρως, παραπέμφθηκε αρμοδίως με το αίτημα της επιστροφής του επιδόματος που εισέπραττε χωρίς να δικαιούται. Ήταν μεμονωμένο περιστατικό και η υπηρεσία το εντόπισε αμέσως και παρενέβη».

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών Σερρών κ. Πέτρος Εμμανουηλίδης δήλωσε έκπληκτος με τα νούμερα που δημοσιεύτηκαν στον πανελλήνιο Τύπο και παρουσιάζουν το νομό Σερρών να κατέχει το ρεκόρ στον αριθμό των επιδοματιών νεφροπαθών.
«Ο Σύλλογός μας έχει στο μητρώο του 224 άτομα. Είναι πραγματικά πολύ αυστηρή η διαδικασία χορήγησης των επιδομάτων και τα δικαιολογητικά πολλά.
Τον τελευταίο χρόνο μάλιστα γίνεται έλεγχος μέσω του ΑΦΜ ώστε να περιορίζονται τα όποια φαινόμενα απάτης» είπε χαρακτηριστικά.

Νεφροπαθής ο νομός Σερρών
Σύμφωνα με τις διεθνείς ιατρικές στατιστικές, δικαιολογείται ένας αριθμός αιμοκαθαρούμενων νεφροπαθών  της τάξης του 1:1000 στο συνολικό πληθυσμό.

Για το νομό Σερρών των 200 χιλιάδων περίπου κατοίκων, προβλέπονται στατιστικά 200 τουλάχιστον ασθενείς.
Οι 310 που είναι επισήμως καταγεγραμμένοι στα μητρώα του ΥΣΕΝ δείχνουν μία σαφέστατη παρέκκλιση από τον μέσο όρο (αν και όχι της τάξεως που δίνει το Υπουργείο Υγείας σύμφωνα με όσα δημοσιεύτηκαν προχθές σε «Έθνος» και «Real»).

Τα αριθμητικά στοιχεία, δίνουν πραγματικά το έναυσμα να ερευνηθεί και να ελεγχθεί ο λόγος των αυξημένων νεφροπαθών και αιμοκαθαρούμενων στις Σέρρες, προσδιορίζοντας φυσικά και τις αιτίες. Είτε αυτές οφείλονται σε φυσικούς επιβαρυντικούς παράγοντες, είτε σε ανθρώπινο «δάκτυλο» με πρόθεση.



Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΕΝΟΣ Ο ΜΠΟΥΣΟΥΛΑΣ!!


  • «Υπάρχει μια εκπομπή στην κρατική τηλεόραση που την παρακολουθώ ανελλιπώς. Είναι καλή και πραγματικά ψυχαγωγική.
  • Μέχρι τώρα πληρωνόταν 67.000 ανά επεισόδιο.
  • Αν υπολογίσουμε ότι ο μήνας έχει 4,3 εβδομάδες κατά μέσο όρο, τότε οι πληρωμές στην εταιρεία παραγωγής της εκπομπής μπορεί να υπολογιστούν στις 288.000 και μαζί με τα άλλα έξοδα στις 310.000 τον μήνα.
  • Η εκπομπή αυτή λέγεται ότι θα πληρώνεται στον επόμενο χρόνο με 32.000 ανά επεισόδιο. Το συνολικό κόστος της θα φτάνει μάλλον τις 160.000 .
  • Το κομμάτι επιδόματος, που κόπηκε στο όνομα της λιτότητας και του δημόσιου χρέους, από τους πιλότους της πολεμικής αεροπορίας, οι οποίοι υπερασπίζονται Θερμοπύλες και το μέλλον της χώρας, είναι αν δεν κάνω λάθος, 400 τον μήνα.
  • Αν γνωρίζω καλά, οι πιλότοι από τους οποίους κόπηκε το επίδομα είναι 390.
  • Με άλλα λόγια το ποσό που «εξοικονόμησε το ελληνικό κράτος» από τα 24ωρα πεδία προστασίας του, ανέρχεται συνολικά στα 156.000 .
  • Ποσό μικρότερο από το κόστος μιας εκπομπής της κρατικής τηλεόρασης.
  • Σε σύγκριση με τις παλιές πληρωμές σχεδόν το μισό και σε σύγκριση με τις τωρινές κάτι λιγότερο.
  • Το ερώτημα που τίθεται είναι πώς ιεραρχεί η κοινωνία το κόστος της προστασίας της και εκείνο μιας εβδομαδιαίας εκπομπής. Δεν υποστηρίζω ότι δεν χρειαζόμαστε όλοι την ψυχαγωγία μας.

  • Αυτό που αναρωτιέμαι είναι κατά πόσο ιεραρχούνται οι ανάγκες της χώρας ορθολογικά και δίκαια.
  • Αν το επίδομα όλων των μαχίμων πιλότων της χώρας αξίζει περισσότερο ή λιγότερο από μια εκπομπή που δεν θα πείραζε και πολύ αν την βλέπαμε σε επανάληψη.
  • Εδώ, αξίζει ακόμα να υπογραμμίσω, ότι πέντε εκπομπές καθώς και οι μισθοί των στελεχών της κρατικής τηλεόρασης που τις παρουσιάζουν φτάνουν το σύνολο των μισθών όλων των καθηγητών ενός από τα μικρά πανεπιστήμια της χώρας.
  • Με άλλα λόγια, στην Ελλάδα της κρίσης, 5 δημοσιογράφοι κοστίζουν στο δημόσιο περισσότερο από ότι οι πιλότοι μας ή το μισθολόγιο του εκπαιδευτικού προσωπικού ενός πανεπιστημίου.
  • Δεν θα μιλήσω για τα ποσά κάποιων στην ιδιωτική τηλεόραση που αρέσκονται να καταγγέλλουν όλους τους υπόλοιπους.
  • Αυτό που θέλω εδώ να υπογραμμίσω είναι ότι η κοινωνία έχει ιεραρχήσει λάθος τις ανάγκες της. Η ασφάλεια και μόρφωσή της δεν μπορούν να έπονται της διασκέδασης!
  • Το κύριο, βέβαια, οικονομικό πρόβλημα της χώρας δεν είναι οι υπέρμετροι μισθοί. Είναι η φοροδιαφυγή. Η φοροκλοπή. Τα καρτέλ.
  • (Σ.Σ.: Ακόμη: οι προμήθειες, τα φάρμακα, τα Νοσοκομεία, οι εξοπλισμοί, τα ανεξέλεγκτα ποσά που διακινούνται στο ποδόσφαιρο και τις λοιπές ομάδες, τα δημόσια έργα, οι επιχορηγήσεις των κομμάτων, η αγορά των καυσίμων, οι σπατάλες των Υπουργείων …κ.α. ων ουκ έστιν αριθμός, λέω εγώ)
  • Αλλά, όπως και αν το κάνουμε, εξίσου σημαντικό πρόβλημα από τη σκοπιά της κοινωνίας και της ηθικής, η ιεράρχηση που κάνει η Πολιτική ως προς τις ανάγκες του τόπου”.