· Με επιχειρηματικούς φορείς της Βουλγαρίας είχε επαφές η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), σε μία προσπάθεια επανάκτησης των πελατών της νότιας Βαλκανικής, που την τελευταία τριετία λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, επέλεξαν άλλα λιμάνια για τη διακίνηση των εμπορευμάτων τους.
· Η γράφουσα παρακολούθησε από κοντά την προσπάθεια του ΟΛΘ, (Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του οποίου από τον περασμένο Μάιο είναι ο Σερραίος στην καταγωγή -εκ Νιγρίτας- Στέλιος Αγγελούδης) ως απεσταλμένη της ΕΤ3 στη Σόφια, για την κάλυψη του σχετικού ρεπορτάζ.
· «Εάν χαθεί ένας πελάτης, σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζεται 25πλάσιος κόπος σε σχέση με την πρώτη φορά, για να ξανακερδηθεί» μου είπε ο κ. Αγγελούδης (στη φωτό αριστερά) λίγο πριν την ημερίδα στην οποία θα ανέλυε στους προσκεκλημένους «το γιατί θα ήταν επιχειρηματικά καλό γι` αυτούς, να χρησιμοποιούν το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης».
· Με θερμούς συμπαραστάτες την Πρέσβειρα της Ελλάδας στη Σόφια κ. Δανάη Κουμανάκου (στη φωτό κάτω χαιρετίζει την ημερίδα) , αλλά και το σύνολο των μελών του Συμβούλιου των Ελλήνων Επιχειρηματιών στη Βουλγαρία (οι Έλληνες επιχειρηματίες εκεί φτάνουν τους 280 με συνολικές επενδύσεις άνω του 1,5 δις €!), η Διοίκηση του ΟΛΘ ξεκίνησε την μεγάλη της προσπάθεια.
· Πλήθος Βούλγαρων επιχειρηματιών, εκπροσώπων του Υπουργείου Μεταφορών της γείτονος, ο Πρόεδρος κ. Σιμεόνωφ και η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου της Σόφιας κ.α. έδωσαν το παρών στο «Σέρατον» της Σόφιας, όπου και η ημερίδα.
· Δεν έκρυψαν τίποτε οι υπεύθυνοι του ΟΛΘ.
Παρέθεσαν τα στατιστικά στοιχεία που έδειξαν τη δραματική κάμψη στη διακίνηση φορτίων και επιβατών στο Λιμάνι και έδωσαν την προοπτική του μέσα από τα μεγάλα έργα που έγιναν και συνεχίζονται αλλά και από την «εργασιακή ειρήνη» που επετεύχθη, διασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη διακίνηση των φορτίων και την έγκαιρη και ασφαλή παράδοσή τους.
Παρέθεσαν τα στατιστικά στοιχεία που έδειξαν τη δραματική κάμψη στη διακίνηση φορτίων και επιβατών στο Λιμάνι και έδωσαν την προοπτική του μέσα από τα μεγάλα έργα που έγιναν και συνεχίζονται αλλά και από την «εργασιακή ειρήνη» που επετεύχθη, διασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη διακίνηση των φορτίων και την έγκαιρη και ασφαλή παράδοσή τους.
· Ενδεικτικά: το 2007 διακινήθηκαν συνολικά 17,9 χιλ τόνοι φορτίου, ενώ το 2009, μόλις 14.4. Το Βουλγάρικο φορτίο σε κοντέινερς που διακινήθηκε το 2007 μέσω του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης ήταν 35.519 TEUs, ενώ το 2009 μόλις 5.858 TEUs!
· Οι άνθρωποι, προτίμησαν τα Λιμάνια του Μπουργκάς, της Βάρνας η ακόμη και της Σμύρνης για να κάνουν χωρίς απρόοπτα τη δουλειά τους.
·
Αυτή η προσπάθεια αντιστροφής του αρνητικού κλίματος και αποκατάστασης της χαμένης αξιοπιστίας του Λιμανιού της συμπρωτεύουσας, δεν θα είναι εύκολη, αν και κάποια σημάδια ανάκαμψης άρχισαν να φαίνονται σύμφωνα με τον ΟΛΘ (βλ φωτό του Λιμανιού).
Αυτή η προσπάθεια αντιστροφής του αρνητικού κλίματος και αποκατάστασης της χαμένης αξιοπιστίας του Λιμανιού της συμπρωτεύουσας, δεν θα είναι εύκολη, αν και κάποια σημάδια ανάκαμψης άρχισαν να φαίνονται σύμφωνα με τον ΟΛΘ (βλ φωτό του Λιμανιού).
· Προσαρμογή τιμολογίων, εκπτώσεις αλλά και σημαντικές επενδύσεις και έργα, προβλήθηκαν ως οι λόγοι της αυξημένης ανταγωνιστικότητας του Λιμανιού.
· «Αυτή τη χρονιά, ξεκίνησαν με αυτοχρηματοδότηση έργα συνολικού ύψους 33 εκ €, ενώ είναι έτοιμη προς δημοσίευση και η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή της προβλήτας 6 (240 εκ€), η οποία για μένα είναι στοίχημα» είπε στη γράφουσα ο κ. Αγγελούδης.
· Ανάλογες παρουσιάσεις, θα γίνουν σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΟΛΘ στη Σερβία και το Κόσσοβο, ενώ προηγήθηκε με επιτυχία αυτή στα Σκόπια.
ΦΩΤΟ: Α.Π.-Καθρέφτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου