Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΠΟΥ (ΔΕΝ) ΦΕΥΓΟΥΝ!! ή Η Σιδηροδρομική ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ της χώρας!


  • Αυτό που ξέραμε ως «το ασφαλέστερο και φθηνότερο μεταφορικό μέσο», που μας προσέφερε επιπλέον, κρεβάτι για τις νυχτερινές μετακινήσεις και σκαμπουδάκι ή τραπέζι για πρόχειρο φαγητό, ευκαιρία για παρέα και κουβέντες στη διάρκεια της διαδρομής και «περίπατους» στους διαδρόμους του για ξεμούδιασμα, θα πρέπει να το ψιλοξεχάσουμε, «μέχρι νεωτέρας»!
  • Μιλώ για το τρένο, που ταξίδεψε και μετακίνησε εκατομμύρια ταξιδιώτες εντός κι εκτός χώρας από τότε που υπάρχει, κουβάλησε βαλίτσες και προσδοκίες, εκνευρισμούς και χαρές, αλλά … η κρίση, και οι άθλιες Διοικήσεις του, τα έκαναν όλα κομμάτια και το καταδίκασαν σε ακινησία και ανυποληψία!
 Η αναστολή (κατάργηση;) (από 30/1/11) του συνόλου των επιβατικών δρομολογίων από και προς Βουλγαρία και Γερμανία (άρα προς Ευρώπη), αλλά και για Κωνσταντινούπολη, απομονώνει σιδηροδρομικά τη χώρα μας, απαξιώνει περεταίρω το ίδιο το τρένο και στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα επιλογής στον τρόπο που θα ταξιδέψουν, επιβάλλοντάς τους έτσι και το κόστος μετακίνησής τους.
  • Διότι όταν καταργείς τα δρομολόγια για Βουλγαρία όπου σπουδάζουν τόσοι Έλληνες φοιτητές, τους επιβάλλεις να ταξιδέψουν είτε με αεροπλάνο (μέχρι και με 10πλάσια η τιμή) είτε με ΙΧ, δηλαδή με τουλάχιστον τριπλάσιο κόστος!
  • Ελλάδα (μέσω Προμαχώνα) –Σόφια αλερετούρ, ξέρετε πόσο κόστιζε;
  • 22,40 παρακαλώ! Μάλιστα. Για 200 x2= 400 περίπου χιλιόμετρα.
  • Πόσο θα έβγαινε με ΙΧ; Ακόμη και με το ρεζερβουάρ γεμισμένο σε βουλγάρικο βενζινάδικο (δηλαδή 45 λεπτά φθηνότερο το λίτρο), αφήνω σε σας τους υπολογισμούς.
  • Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή προς Γερμανία (πόσοι μετανάστες ή φοιτητές το προτιμούσαν;) ή για Κωνσταντινούπολη. Πάνε κι αυτές. Τέλος.
  • Ούτε έρχεται τρένο από την Πόλη, ούτε πάει. Με τις ίδιες επιπτώσεις.
  • Φίλοι, που το χρησιμοποιούσαν συχνά μου έλεγαν πως κάθε φορά ήταν γεμάτο. Είτε πήγαιναν είτε επέστρεφαν. Και με κόστος πηγαινέλα; Ελάχιστο. Γύρω στα 100  (από Θεσσαλονίκη).
  • Α! Σημειωτέον πως όλοι παρακαλούσαν να πάνε ή να γυρίσουν με το Τουρκικό τρένο, διότι το Ελληνικό εκτός του ήταν παμπάλαιο (πλήρης δηλαδή η απαξίωση της χώρας στα μάτια των επιβατών), αν δεν είχες κλειστοφοβία, είναι σίγουρο πως θα αποκτούσες με την επιβίβαση!
  • Άνθρωποι του ΟΣΕ στις Σέρρες, λένε πως μαζί με την επιβατική κίνηση, μειώθηκε και η εμπορική, παρότι τα εμπορικά δρομολόγια δεν καταργήθηκαν.
  • Όμως δεν είναι μόνο η κατάργηση των διεθνών δρομολογίων. Αραίωσαν απελπιστικά και τα εσωτερικά.
  • Απλή αναφορά στην περίπτωση της Ροδόπολης (για να σταθούμε μόνο στα καθ`ημάς), δείχνει την κατάσταση. Σε «Άγονη Γραμμή» μετατρέπεται η ακριτική κοινότητα του νομού μας, που είχε το τρένο ως τον μοναδικό τρόπο μεταφορικής σύνδεσης με τις Σέρρες, μια και ούτε δρομολόγια του ΚΤΕΛ την εξυπηρετούν.
 Διαβάζω στο blog «Αριστερόστροφα»: «Τελευταία αφορμή για προβληματισμό είναι η οριστική κατάργηση των δρομολογίων Intercity, σε όλο το μήκος της γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, με το πρόσχημα ότι είναι –οικονομικά– ασύμφορη η διατήρησή της.
  • Ο κοινωνικός χαρακτήρας του Σιδηρόδρομου, πού είναι; Ποιός θα τον εγγυηθεί;
  • Έχει συνειδητοποιήσει ο “εγκέφαλος” – καρεκλοκένταυρος. που συνέλαβε και υλοποιεί την καταστροφική αυτή ιδέα, ότι καταδικάζει μια ευρύτερη περιοχή σε ουσιαστική απομόνωση;».
  • Έχει άραγε;  Όπως και πρόγραμμα εξυγίανσης ή χρονοδιάγραμμα ανασυγκρότησης του ΟΣΕ;  Κι ας μείνουμε σ` αυτά, διότι το να ζητήσουμε απόδοση ευθυνών για την κατάντια, μάλλον είναι …ανέκδοτο!
  • Θα μας εξηγήσουν; Και θα δεσμευτούν;
ΦΩΤΟ: Α.Π.-Καθρέφτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: