Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ, γράφω σήμερα.

• Το μήλο λένε πέφτει κάτω από τη μηλιά.
• Γι αυτό και δεν εξεπλάγην όταν στο βιβλίο που μου έστειλε ο εκδοτικός οίκος «Μεταίχμιο», διάβασα στη θέση του ονόματος του συγγραφέα: Βάσια Τζανακάρη.
• Βέβαια είναι η κόρη του Βασίλη Τζανακάρη, αλλά κρατώντας στα χέρια μου το πρώτο της βιβλίο, συμπεραίνω, πως γρήγορα θα μιλάμε γι `αυτήν, χωρίς τον επεξηγηματικό οικογενειακό προσδιορισμό.
• Δεν διάβασα το βιβλίο (χθες έφτασε), αλλά και το ξεφύλλισμα που του έκανα, άρκεσε για να καταλάβω πως το ταλέντο δεν της λείπει. Ούτε και η έμπνευση, ούτε και η φρεσκάδα γραφής.
«Έντεκα Μικροί Φόνοι. Ιστορίες Εμπνευσμένες Από Τα Τραγούδια Του Nick Cave» είναι ο τίτλος του βιβλίου, και η Βάσια μας αποκαλύπτει με το «καλημέρα» τις μουσικές της προτιμήσεις, αλλά και την καρπερή φαντασία της.

• Στο εσώφυλλο, λίγα τα λόγια γι αυτήν: «Η Βάσια Τζανακάρη γεννήθηκε το 1980. Εργάζεται ως δημοσιογράφος στην Athens Voice και το περιοδικό Sonik. Αυτό είναι το πρώτο της βιβλίο». Αυτά μόνο.
Για την ώρα, συμπληρώνω εγώ, και της υπόσχομαι να επανέλθω αφού διαβάσω ολόκληρο, το ολόφρεσκο (ροκ) βιβλίο της!
Σημείωση: μου άρεσε πολύ η φωτογραφία της Βάσιας, αλλά και η αφιέρωσή της, που λέει: «Στους γονείς μου που πάντα με πίστευαν και … μου έπαιρναν δίσκους. Στον αδερφό μου Γιάννη, που μου έδωσε την ιδέα γι` αυτό το βιβλίο».


ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ
• Κι επειδή σήμερα, με γραπτά ξεκίνησα, να πω ευχαριστώ στον ευγενή συμπατριώτη μου κ. Νικόλαο Υψηλάντη, από τη Νέα Ζίχνη, για την πολύ όμορφη επιστολή που μου έστειλε.
• Οι αναφορές του στη γνωριμία του με την οικογένεια του πατέρα μου, η ακριβέστατη παράθεση όλων των ονομάτων (το σημειώνω γιατί ήταν μεγάλη οικογένεια), τα καλά του λόγια για μένα και η άψογη γραφή του, με συγκίνησαν.
Γράφει σε κάποιο σημείο: «Με την οικογένεια του πατέρα σας Βασίλη, με τον οποίο πηγαίναμε στο ίδιο Σχολείο, είχα πολύ καλές σχέσεις. Με τον θείο σας Άγγελο και τη σύζυγό του Μαρίκα, κάναμε στενή παρέα σε εσπερίδες, ονομαστήρια και άλλες εκδηλώσεις. Εκ του γεγονότος αυτού, είχα σχέσεις και με τις θείες σας Ελένη, Αγάθη, Μαρία και Ιφιγένεια.
• Ο παππούς σας Κωνσταντίνος ήτο βιβλιοδέτης και τυπογράφος. Γέννημα θρέμμα Νεοζιχνιώτης. Γι` αυτό παρακαλώ σας, που και πού να μας προσέχετε λίγο. Όχι μόνο το Ροδολείβος, από το σόι της γιαγιάς σας Αριάδνης, το γένος Βασιλειάδη!».

H Νέα Ζίχνη (φωτό από το σχετικό site)

• Σας ευχαριστώ κ. Νίκο για όλα. Πρώτα, για τις αναφορές σας, σε μέλη της οικογένειας που δεν ζουν πιά, αλλά παραμένουν για μας αγαπητά, ως εν ζωή.
• Ακόμη, για τα «παραπονάκια» σας (τα έλαβα ήδη υπόψη), αλλά και για τα καλά σας λόγια, για τη στήλη και την εφημερίδα, που όπως γράφετε, «τη διαβάζετε καθημερινά» μια και «φτάνει νωρίς νωρίς στο ΚΤΕΛ Ζίχνης».
• Τέλος, είναι αλήθεια, πως αν και στη Νέα Ζίχνη, έζησα μόνο τα πρώτα επτά χρόνια της ζωής μου, τη θεωρώ «το χωριό μου», ακόμη κι αν δεν πάω συχνά εκεί.   Αυτό, δεν τα λέει όλα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: