Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

ΠΩΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΤΕΛΙΚΑ?!

• Με αφορμή τις πολλές (και χρήσιμες) συζητήσεις των τελευταίων ημερών για το θέμα των μεταναστών (των νόμιμων και όχι των λαθρο-) και των δικαιωμάτων τους, αναδημοσιεύω μία επιστολή – σχόλιο έλληνα μετανάστη στον Καναδά, που διάβασα στο διαδίκτυο και στο μπλόγκ troktiko.
• Επειδή μάλιστα χθες στο Πλημμελειοδικείο Αθηνών δικαζόταν η δασκάλα Στέλλα Πρωτονοταρίου, που έκανε το ''έγκλημα'' ως Διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας να παραχωρήσει σχολικές αίθουσες για να κάνουν μαθήματα της μητρικής τους γλώσσας αλλόγλωσσοι μαθητές,
• η επιστολή, έχει και μία πρόσθετη αξία. Καταδεικνύει τους φόβους που μπορούν να καλλιεργηθούν σε μία κοινωνία, με ανύπαρκτες δομές μεταναστευτικής πολιτικής. Όπως η δική μας. Διαβάστε:

• -----------------------------------------------------------------
«Όσοι κάτοικοι Ελλάδας συναντήσουν ελληνόπουλα που ζουν στο εξωτερικό, τα καμαρώνουν όταν μιλούν άπταιστα ελληνικά, παραμένουν Χριστιανόπουλα, γνωρίζουν τους παραδοσιακούς χορούς, γνωρίζουν τους έλληνες καλλιτέχνες και τις επιτυχίες τους, τα ήθη και έθιμά μας και συμμετέχουν σε αυτά.
• Τίποτα από τα παραπάνω δεν τα σταμάτησε να έχουν αφομοιωθεί και από το ξένο σύστημα. Μιλούν την γλώσσα της χώρας που ζούνε σαν να ήταν η μητρική τους, γνωρίζουν και συμμετέχουν στα ήθη και έθιμα της χώρας που μεγάλωσαν.
• Σε εκδηλώσεις κρατούν με το ένα χέρι την σημαία της χώρας που ζούνε και με το άλλο την ελληνική.
Αγάπη και σεβασμός και για τις δύο πατρίδες του κάθε παιδιού.
Πως νομίζετε πως έγιναν όλα αυτά; Όχι δια μαγείας βέβαια.

Ο  Υφ. Εξωτερικών Θ. Κασσίμης, εγκαινιάζει ελληνικό Σχολείο στη Βοστώνη.

• Στην χώρα που ζω έχουμε 135 επίσημες γλώσσες. Ας μιλήσω για την ελληνική. Στην πόλη μου, το Τορόντο, έχουμε 21 ελληνικές εκκλησίες. Έχουμε Αρχιεπισκοπή, κατηχητικά. ακόμα και ιερατική σχολή.
• Έχουμε ημερήσια σχολεία καθαρά ελληνικά αλλά έχουμε και σχολεία που λειτουργούν μόνο τα Σάββατα για να πηγαίνουμε τα παιδιά μας. Αυτά δε είναι τα κανονικά Καναδικά σχολεία, τα οποία μας παραχωρούν μερικές αίθουσες για το δικό μας ελληνικό σχολείο του Σαββάτου.
• Η εδώ ελληνική κοινότητα τρέχει και αγωνίζεται να τους παρέχουμε ελληνικά βιβλία κτλ κάτι που δεν είναι και τόσο εύκολο.
• Η Καναδική κυβέρνηση επιχορηγεί κάθε τέτοια μας προσπάθεια. Την μεγαλύτερη όμως την κάνουμε εμείς οι ίδιοι με τον οβολό μας. Το υπουργείο παιδείας υποχρεώνει το κάθε ξενόγλωσσο σχολείο εδώ να παίρνει ορισμένα υποχρεωτικά αγγλόφωνα μαθήματα.
Γιατί λοιπόν σας κακοφαίνεται που άλλες εθνικότητες πέραν της ελληνικής θέλουν να κάνουν κάτι που καμαρώνετε στα δικά μας παιδιά;
• Όπως όλοι εμείς που μεγαλώνουμε παιδιά εκτός Ελλάδος και κάνουμε κάθε τι δυνατό να παραμείνουν ελληνόπουλα, το οποίο μάλιστα όλοι εσείς έχετε απαίτηση να πράττομε, δεν έχουν το ίδιο δικαίωμα και οι αλλοδαποί που ζούνε στην Ελλάδα;
Γιατί αλλού αυτό θεωρείται επίτευγμα και στην Ελλάδα ανάθεμα;
• Έχουμε εβραϊκά σχολεία, έχουμε σχολείο μόνο για μαύρους (ναι και αυτό έχουμε) έχουμε τζαμιά, έχουμε συναγωγές και απέναντι τους, όλες οι χριστιανικές αιρέσεις μα και οι δικές μας. Ο κάθε ένας πηγαίνει στον οίκο του δικού του Θεού και δεν ασχολούμεθα με τους άλλους όπως το ίδιο κάνουν και εκείνοι.
Αυτό λέγεται δημοκρατία και ελευθερία και αυτά που λέτε εσείς είναι παρωδία και των δύο αυτών εννοιών. "

3 σχόλια:

Ιωάννης Τούσκας είπε...

Διαβάζω κάτω από την φωτογραφία την λεζάντα: "Ο πρώην Υφ. Εξωτερικών Θ. Κασσίμης, εγκαινιάζει ελληνικό Σχολείο στη Βοστώνη."
Έγινε ανασχηματισμός, αναδόμηση, παραιτήθηκε ο Θόδωρος;
Αν δεν έγινε κάτι από τα πιο πάνω ο Θ. Κασσίμης είναι ο υφυπουργός εξωτερικών αρμόδιος για θέματα απόδημου Ελληνισμού.

ΑΡΙΑΔΝΗ Παπαφωτίου είπε...

Αγαπητέ Γιάννη, υπάρχει και ο "δαίμων των blogs"!!
Τον έβαλα ήδη σε ...καραντίνα!

Ανώνυμος είπε...

Μιλάμε για τον Καναδά έτσι; Ένα τόπο που στην ουσία είναι όλοι φιλοξενούμενοι, δεν υπάρχουν αυτόχθονες εκεί όπως συμβαίνει στην Ελλάδα με τους Έλληνες.

Απο πότε αλήθεια έχει το δικαίωμα ένας εκπαιδευτικός να διαχειρίζεται την περιουσία του δημοσίου,όπως είναι οι σχολικές αίθουσες και να τις παραχωρεί για χρήση όπου θέλει αυτός;