Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

• Έλαβα μία εξαιρετικά ευγενική επιστολή από τον συντοπίτη μου (εκ Νέας Ζίχνης), οικογενειακό φίλο και κατ` επανάληψη διατελέσαντα Νομαρχιακό Σύμβουλο στα δύσκολα για την Τ.Α. της χώρας μας χρόνια, τον κ. Νικόλαο Υψηλάντη.
• Όσες φορές ο αξιοθαύμαστος για την πνευματική του ενάργεια, ο πραγματικός αριστοκράτης κύριος Νίκος μου απευθύνθηκε με επιστολή, την κράτησα στο αρχείο μου, ως δείγμα τρόπου γραφής (καλοσυνταγμένο χειρόγραφο κείμενο με πολυτονικό σύστημα) αλλά και ευγένειας (ακόμη κι όταν έρχεται σε αντιπαράθεση με τον παραλήπτη).
• Και η τελευταία επιστολή που έλαβα από τον κ. Νίκο Υψηλάντη είχε να κάνει με παρατηρήσεις του για δημοσίευμα της στήλης που αναφερόταν σε τέλεση Θείας Λειτουργίας παρουσία πλήθους κόσμου εν ώρα Πανελλαδικών εξετάσεων, σε Ναό που βρίσκεται μέσα στον αύλειο χώρο και ακριβώς δίπλα στο κτίριο του Λυκείου Ν. Ζίχνης. 
   
• Η στήλη έθετε ερωτήματα προς τον Μητροπολίτη κ.κ. Ιερόθεο και αναρωτιόταν πώς αυτό επετράπη αφού υπάρχουν σαφείς κανονισμοί του Υπουργείου επί του θέματος (απαγορεύεται η παρουσία τρίτων εντός των ορίων του εξεταστικού Κέντρου).
• Είναι τόσο καλοπροαίρετη η επιστολή του κ. Νίκου και η μόνη (δυστυχώς) απάντηση –σχόλιο που έχω λάβει μέχρι στιγμής για κείνο το δημοσίευμα, οπότε παραθέτω στη συνέχεια το σχετικό μέρος της, 

• παραλείποντας μόνο τα όσα επαινετικά γράφει στην αρχή της για την εφημερίδα, εμένα και την πατρική μου οικογένεια με την οποία συνδεόταν με φιλία και βαθειά αλληλοεκτίμηση. 

---------------------------------------------------------------------

• …»Έρχομαι τώρα στο προκείμενο των σχολίων σας όσον αφορά στη Θεία Λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου που είναι στην επέκταση του Λυκείου.
• Κατά την ώρα των εξετάσεων η καμπάνα δεν εκτύπησε παρά μόνον στις 6.15 πμ, που ούτε μαθηταί ούτε καθηγηταί υπήρχαν. Μεγάφωνα δεν χρησιμοποίησαν, διότι ήξεραν ότι δίνουν τις Πανελλήνιες οι μαθηταί και επομένως ουδόλως πρέπει αυτοί να ενοχλήθηκαν.
• »Η Λειτουργία εγένετο χάριν των μαθητών προς δέηση και φώτισή των, όσοι βέβαια ήθελαν.
• Για την ιστορία σας αναφέρω ότι στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου τον θεμέλιο λίθο έθεσε ο μακαριστός πιά Γυμνασιάρχης Περικλής Φωτόπουλος ο μετέπειτα και Διευθυντής Β/θμιας, διότι όταν ήτο νέος αυτός και ο επίσης μακαριστός κυρός Νικόδημος, ήσαν ως μαθηταί, κατηχούμενοι του Αγίου Νεκταρίου.
• Την ίδια δε την εκκλησίαν την αποπεράτωσα εγώ με χρήματα του ΠΡΟΠΟ, που μου έδωσε ο τότε υπουργός των οικονομικών και μετέπειτα πρωθυπουργός Αδαμάντιος Ανδρουτσόπουλος, που έτυχε να συνυπηρετούμε στο 13ο ελαφρό Τάγμα Πεζικού στη Μεσσηνία.
• »Την καθόλα ενημερωμένη εφημερίδα σας, την έδωσα εγώ στον Σεβασμιότατο.
• Εσείς ορθώς τα εδημοσιεύσατε, αφού αυτά σας μετέφεραν. Επειδή είστε μια αξιόλογη και έμπειρη δημοσιογράφος με Πανεπιστημιακή μόρφωση, νομίζω πως έπρεπε να ερωτηθεί και η άλλη πλευρά. Εν πάση περιπτώσει, ό γέγονε, γέγονε.
• Σε σας δεν καταλογίζουν σκοπιμότητα και ίσα ίσα μου είπε ο Δέσποτας να έχετε την ευχή και την ευλογία του.
• Μάλιστα ευχαριστήθηκε όταν του είπα ότι είσαστε γόνος πατριαρχικής οικογένειας … (παραλείπονται από την γράφουσα)
• »Τελειώνοντας θέλω να σας ζητήσω συγνώμη για την ανάμειξή μου σε αυτό. Το έκανα καλοπροαίρετα, σαν να είστε μέλος της οικογενείας μου, έστω και εξ` αγχιστείας.

• Με εξαιρετική τιμή και εκτίμηση. Νικόλαος Υψηλάντης. Ν. Ζίχνη 15/6/09».

----------------------------------------------------------------

• Ως επίλογο μαζί με τις ευχαριστίες μου τόσο προς τον αγαπητό κ. Νίκο για την επιστολή του, όσο και προς τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ιερόθεο για τις ευχές του, μόνο μία διευκρίνιση από τη στήλη: 
• Η πλευρά της Εκκλησίας ερωτήθη και μάλιστα δημοσίως, δια του δημοσιεύματος. Το περιεχόμενο του οποίου σημειωτέον, από κανέναν δεν διαψεύστηκε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: