Πέμπτη 17 Απριλίου 2008

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ ΠΟΔΗΛΑΤΗ!

• Είναι νομίζω καίριες οι επισημάνσεις του φίλου της στήλης, εκπαιδευτικού, (και φανατικού δικυκλιστή), Στράτου Κεχαγιόγλου. Η επιστολή του τιτλοφορείται «Κόντρα στο ρεύμα ποδηλάτη» και τη δημοσιεύω χωρίς άλλο σχόλιο. Λέει λοιπόν (και με πικρό χιούμορ), ο Στράτος:
• «Το να κυκλοφορεί κανείς στην πόλη μας με ποδήλατο είναι η «κοινή λογική». Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος οικολόγος, επαναστάτης, αγανακτισμένος, γραφικός ή οτιδήποτε άλλο για να κάνει κάτι τέτοιο.
• Να θυμηθούμε μερικούς βασικούς και αυτονόητους λόγους για να κυκλοφορεί κάποιος με το ποδήλατό του;

1. Δεν καίει βενζίνη και άρα κάνει οικονομία στην τσέπη του.
2. Δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, εφόσον το ποδήλατο δεν καίει ορυκτά καύσιμα αλλά τα καύσιμα του …οργανισμού μας.
3. Δεν ηχορυπαίνει (αυτό δεν χρειάζεται ερμηνεία!)
4. Δεν προκαλεί κυκλοφοριακό χάος, διότι το ποδήλατο πιάνει πολύ λιγότερο χώρο, ακόμα και σε σύγκριση με τα «παπιά».
5. Σε διατηρεί σε καλή φυσική κατάσταση, διότι γυμνάζεσαι και μάλιστα χωρίς να πληρώνεις γυμναστήρια και να ποδηλατείς εικονικά, δηλαδή ως ηλίθιος.
6. Δεν κινδυνεύεις από αλκοτέστ γυρνώντας στο σπίτι σου το βράδυ μετά το μπαρ.
7. Δεν εκνευρίζει του πεζούς όπως συμβαίνει με τα άλλα τροχοφόρα που κυκλοφορούν αδιάντροπα ακόμα και στους υποτιθέμενους πεζόδρομους.

Η «επανάσταση» του ποδηλάτου απέναντι στα αυτοκίνητα. Η εκκίνηση από την πολύ πετυχημένη πρωτοβουλία της «Διάβασης Πεζών» και την Ποδηλατοπορεία της περασμένης Κυριακής.

• Είναι τόσο προφανή λοιπόν τα οφέλη από μια τέτοια απόφαση, που ο κάθε λογικός και αρτιμελής άνθρωπος παίρνει το ποδήλατό του και πάει …ίσια στο ρεύμα!..
Αμ δε!.. Την πρώτη μέρα που αγόρασα το νέο μου ποδήλατο, για τέτοιου είδους ανάγκες, εκεί που ποδηλατούσα αμέριμνος στη Βενιζέλου με τα ψώνια μου στο σακίδιο πλάτης, ένα αυτοκίνητο που ερχόταν πίσω μου, προσπερνώντας με χτύπησε στην άκρη του τιμονιού.
Έχασα ελαφρά τη ισορροπία μου αλλά ευτυχώς δεν έπεσα. Ξαφνιασμένος είδα το αυτοκίνητο να συνεχίζει τη μακάρια πορεία του. Το πρόλαβα στο επόμενο κόκκινο φανάρι και πλεύρισα την πόρτα του οδηγού.
• Με ρώτησε τι συμβαίνει και τι θέλω. Τον ρώτησα με τη σειρά μου αν είχε συνειδητοποιήσει τι είχε κάνει. Η απάντησή του ήταν: «Ναι ρε φίλε, συγγνώμη. Δεν σε πρόσεξα, όμως δεν έγινε και τίποτα».
• Γύρισα σπίτι προβληματισμένος. Κατέληξα ότι το συμβάν ήταν ένα πολύ χρήσιμο και διδακτικό μάθημα το οποίο και σας κοινοποιώ, φίλοι εν ενεργεία και υποψήφιοι ποδηλάτες.
Εάν θέλεις να κυκλοφορείς με το ποδήλατό σου και να περιορίσεις στο ελάχιστο τον κίνδυνο να βρεθείς «πατημένος» από τα άλλα τροχοφόρα, θα πρέπει:

1. Να αποφεύγεις τους κεντρικούς δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας (Βενιζέλου, Εθν. Αντίστασης, Μ. Αλεξάνδρου κλπ) διότι εκεί δεν τη γλιτώνεις!..
2. Να οδηγείς στους πεζόδρομους και επάνω στα πεζοδρόμια, διότι όσο να ‘ναι εκεί κυκλοφορούν λιγότερα μηχανοκίνητα (αλήθεια δεν έχω κατανοήσει ακόμα για πιο λόγο!).
3. Να απαιτείς την προτεραιότητά σου σε σχέση με τα υπόλοιπα τροχοφόρα ( καλά, θα μου πεις, εδώ ακόμα και οι πεζοί κατατροπώθηκαν!)
4. Να δίνεις προτεραιότητα στους πεζούς, για να τους κάνεις να σε συμπαθήσουν. Είναι δυνάμει υποψήφιοι συνάδελφοι ποδηλάτες!
5. Να προτιμάς να πηγαίνεις κόντρα στους μονόδρομους, διότι έτσι βλέπεις μπροστά σου τι έρχεται, ενώ από πίσω δεν ξέρεις τι σε περιμένει.

Δηλαδή να πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα, φίλε ποδηλάτη».
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Κεχαγιόγλου Στράτος

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.tovimadaily.gr/Article.aspx?d=20080417&nid=8219973

Εξαιρετική ιδέα για δημοσίευση.
Γράψε πως την έστειλε ο Στράτος.

Ανώνυμος είπε...

Κ.Παπαφωτίου
Κάντε ένα ρεπορτάζ για εκείνη την αηδία που έκανε ο Βλάχος βάφοντας τους δρόμους με πράσινη και κίτρινη μπογιά, νομίζοντας ότι έκανε ποδηλατοδρόμους.
Μας κοροϊδεύουν και εμείς … λέμε …
Ρωτήστε τον πόσα λεφτά έδωσε για εκείνο το αίσχος.
/g/

Sirraeus είπε...

Εδώ, στο γειτονικό Μεσολόγγι, ο κόσμος χρησιμοποιεί το ποδήλατο πολύ περισσότερο από το αυτοκίνητο. Το Μεσολόγγι είναι μια πόλη χωρίς ποδηλατόδρομους, χωρίς την κίνηση των Σερρών, χωρίς τους φαρδιούς δρόμους των Σερρών και τολμώ να πω ότι ούτε ο κόσμος έχει λάβει κάποια ειδική μόρφωση ή ενημέρωση σχετικά με την καθημερινή χρήση του ποδηλάτου. Απλά έχουν μάθει να το χρησιμοποιούν, από παππούδες μέχρι εγγόνια. Και έχουν ήδη μια πόλη πολύ πιο "πράσινη" από το γειτονικό τους Αγρίνιο.