Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου 2008

Στη ΜΕΣΟΓΕΙΑ ΧΑΡΑΞΗ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, που ολοκληρώνεται.




• Ξεκινώντας από το Δερβένι της Θεσσαλονίκης, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς χθες δεύτερη μέρα της περιοδείας του στη βόρεια Ελλάδα, επιθεώρησε τις εργασίες σε όλο το κομμάτι της Εγνατίας οδού, μέχρι και την Καβάλα, περνώντας και από το νομό Σερρών.
• Στον κόμβο του Στρυμόνα, δίπλα στα Κερδύλλια, που αποτελεί τμήμα της Μεσόγειας χάραξης της Εγνατίας, ήπιε ένα ποτήρι δροσερό νερό, αστειεύτηκε με τους παρευρισκόμενους («εμείς οι φαλακροί πάμε να πιάσουμε σκιά» είπε κατευθυνόμενος γρήγορα από το αμάξι του προς την τέντα), και ενημερώθηκε για τις λεπτομέρειες και τα χρονοδιαγράμματα του έργου.
 
• «Από τον Απρίλιο του 2004 έως και σήμερα –είπε ο Γιώργος Σουφλιάς-, παραδώσαμε 262 χιλμ. Σε λίγους μήνες, παραδίδουμε άλλα 247. Σύνολο 509, από τα 947 χλμ που αποτελούν την Εγνατία και τις καθέτους της. Το 54% του έργου κατασκευάστηκε επί των ημερών μας, και το 46% κατά τα δέκα και πλέον προηγούμενα χρόνια. Μέχρι το τέλος του 2008, η Εγνατία, από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους, θα είναι έτοιμη».
• Δεν παρέλειψε βεβαίως να κάνει μνεία και στη συνεισφορά του Αχιλλέα Καραμανλή, ο οποίος (και ως θείος πρωθυπουργικός και αδελφός Προεδρικός, και ως πρώην ΠΕΧΩΔΕ και ως νυν βουλευτής), τον συνόδευε.
• Εντυπωσιακός είναι ο κόμβος του Στρυμόνα. Είναι η αρχή του τμήματος των 41 χιλιομέτρων, μέχρι τη σήραγγα του Αγ. Ανδρέα στην Καβάλα (1.165 μέτρων), που αποτελεί τη λεγόμενη «Μεσόγεια χάραξη» της Εγνατίας.
• Το κομμάτι αυτό, που θα μειώσει τη διαδρομή Καβάλας- Θεσσαλονίκης σε 1 ώρα και 15 λεπτά, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία τον ερχόμενο Δεκέμβριο και είναι προϋπολογισμού 157 εκατ. €.
 
• Ο Πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. Απόστολος Γούλας, όταν τον ρώτησα σχετικά με τον χρόνο κατασκευής του, είπε: «Θα είναι ρεκόρ η ολοκλήρωση των 41 χιλιομέτρων σε δύο μόλις χρόνια και κάτι μήνες. Αλλά είναι πραγματικότητα».
• Το κομμάτι αυτό, θα περιλαμβάνει εκτός από τη σήραγγα στην Καβάλα και πέντε (5) συνολικά ανισόπεδες εισόδους-εξόδους στην Εγνατία οδό. Φυσικά, τόσο ο Νομάρχης Σερρών Στέφανος Φωτιάδης όσο και ο Δήμαρχος Αμφίπολης Πέτρος Πετρίδης που ήταν εκεί, το χαρακτήρισαν έργο σημαντικότατο για την ανάπτυξη της περιοχής. 
• Το ίδιο και οι βουλευτές του νομού μας Αχ. Καραμανλής και Τάσος Καρυπίδης, όπως και ο Νομαρχιακός Σύμβουλος Σάκης Μπασδάνης, αλλά και ο Πρόεδρος της ΝΟΔΕ Σάκης Καλαϊτζής που ήταν κι αυτοί επί τόπου, μαζί με ομολόγους τους από Δράμα και Καβάλα, όπως και με τους Περιφερειάρχες Κεντρικής, και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
• Μόνο οι κάτοικοι των Κερδυλλίων, εξέφρασαν παράπονα για την «ανυπαρξία οδικής σύνδεσης του χωριού τους με την οδό» (στα 5 χιλμ είναι ο κόμβος), αναγνωρίζοντας όμως πως με την Εγνατία, «η διαδρομή για Θεσσαλονίκη, από 2 ώρες, έγινε μισή»!
• Όμως θα την πληρώνουμε την Εγνατία. Το πρώτο από τα έντεκα (!!) συνολικά διόδια που θα στηθούν σε όλο της το μήκος, θα λειτουργήσει έξω από τον Πολύμηλο, το φθινόπωρο.
• Μάλιστα, η επιβάρυνση ανά όχημα, υπολογίζεται στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο!
• Αλμυρούτσικη η Εγνατία!

1 σχόλιο:

gskapetis είπε...

Το ζήτημα των μεγάλων οδικών αξόνων Αριάδνη μου, εγώ το βλέπω σύνθετο. Από τη μια είναι η μεγάλη εξυπηρέτηση και η σύντμηση των αποστάσεων, από την άλλη είναι τα κόστη. Εμείς όλοι σαν σύνολο βάζουμε από τη τσέπη μας να φτιαχτούν, εμείς πληρώνουμε κατ΄έτος τα τέλη κυκλοφορίας που όλο και αυξάνονται, εμείς πληρώνουμε και τα διόδια για να τους χρησιμοποιήσουμε(τους άξονες). Τουτέστιν είμαστε μπλεγμένοι στα γρανάζια ενός κράτους "ευρωβόρου" που ο κεντρικός τους άξονας γυρίζει συνέχεια προς μια κατεύθυνση. Οπότε ή πληρώνουμε και περνάμε ή μένουμε στάσιμοι. Καλημέρα καλή μου κόρη(σαμιακή έκφραση).