- Ο συνεργάτης της Δημόσια Βιβλιοθήκης Σερρών (ΔΚΒΣ) και γνωστός συγγραφέας Θεόδωρος Γρηγοριάδης, συνεχίζει και φέτος τις επισκέψεις του σε σχολεία του νομού Σερρών, κάτι που είχε ξεκινήσει πριν από χρόνια η ΔΚΒΣ με την Κινητή της Βιβλιοθήκη.
- Ο σκοπός των συναντήσεων αυτών είναι η γνωριμία των μαθητών με έναν συγγραφέα, αλλά και με την ίδια τη διαδικασία συγγραφής ενός βιβλίου.
- «Είναι εντυπωσιακή η διάθεση των μαθητών να πληροφορηθούν για το θέμα. Διψούν να γνωρίσουν από κοντά έναν συγγραφέα, αφού οι περισσότεροι των οποίων κείμενα διδάσκονται στα σχολικά βιβλία των νέων ελληνικών, δεν είναι εν ζωή, εδώ και δεκαετίες» σημειώνει ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης.
- Τι περιλαμβάνουν οι συναντήσεις του συγγραφέα με τους μαθητές; Βασικά διάλογο.
- Οι μαθητές ρωτάνε κυρίως πώς αρχίζει να γράφει κανείς, αν είναι ταλέντο το συγγραφιλίκι ή σπουδάζεται, αν μπορεί ένας συγγραφέας να ζήσει από τα βιβλία του. Ρωτάνε πόσο βιωματικά είναι τα γραπτά ενός συγγραφέα, τι τον εμπνέει και πόσο καιρό χρειάζεται για να γραφεί ένα βιβλίο.
- Από την πλευρά του ο συγγραφέας ξεχωρίζει το εύκολο και ευπώλητο διάβασμα από το λογοτεχνικό, δίνει στοιχεία και παραδείγματα της λογοτεχνίας.
- Τους λέει ότι «η καθημερινή επαφή με λίγες σελίδες λογοτεχνίας και το προσωπικό γράψιμο οδηγούν σε ευχέρεια λόγου, σκέψης και αργότερα ίσως σε μια συγγραφική φωνή» και τους καλλιεργεί την αίσθηση ότι η δημιουργική γραφή είναι χαρά, δημιουργία, επικοινωνία και καριέρα για όσους προχωρήσουν.
- Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων αποκτάει μια νεανική δυναμική και όχι εκείνη την απόμακρη αίσθηση ότι όσοι διαβάζουν είναι περιθωριακοί.
- Σε μια δεύτερη φάση ενθαρρύνονται οι μαθητές να γράψουν ένα κείμενο μυθοπλασίας για να τα διαβάσει ο συγγραφέας και να τους προτείνει εναλλακτικούς τρόπους ανάπτυξης, διορθώσεις κλπ. Και αρκετές φορές έρχονται mail στη βιβλιοθήκη για τον Θεόδωρο Γρηγοριάδη με μικρά διηγήματα ή απόπειρες μεγαλύτερων πεζογραφικών συνθέσεων.
«Προσωπικά βγαίνω συγκινημένος και αναπτερωμένος από τις συναντήσεις. Σαν να βλέπω τον εαυτό μου μαθητή, έτοιμο να ανοίξει τους ορίζοντές του. Έπειτα έχω και την οικειότητα της τάξης λόγω της εκπαιδευτικής μου εμπειρίας επί πολλά χρόνια στα σχολεία και αυτό βοηθάει στη μεταδοτικότητα. Γιατί δεν σημαίνει ότι όλοι οι συγγραφείς μπορεί να είναι και ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ» τονίζει.
- Φυσικά, σημαντικό ρόλο στις συναντήσεις αυτές παίζουν και οι καθηγητές οι οποίοι αναλαμβάνουν την προετοιμασία και την διοργάνωση στους χώρους των σχολείων.
- Μέχρι στιγμής έχουν υλοποιηθεί συναντήσεις στα εξής σχολεία: 3ο Γυμνάσιο Σερρών, Γυμνάσιο Νιγρίτας, ΕΠΑΛ Ζίχνης, 1ο Λύκειο Σερρών, Μουσικό Σχολείο, 5ο Γυμνάσιο Σερρών, 2ο Λύκειο Σερρών, Γυμνάσιο Πεντάπολης, το φροντιστήριο ΚΟΡΥΦΗ, Λύκειο Νέου Σκοπού, Γυμνάσιο Σκουτάρεως, Ιδιωτικό Λύκειο Αριστοτέλειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου