Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

ΠΑΛΙ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ Η ΠΟΛΗ αν και πέφτουν 5,5, εκ για ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ!

Ένας και μοναδικός, τυφλός, ασύνδετος και ασυνεχής ποδηλατόδρομος περιορισμένου μήκους, με εύλογο το ερωτηματικό ως προς την τελική του χρησιμότητα, προβλέπεται στα σχέδια των αναπλάσεων που πραγματοποιούνται στο κεντρικό τμήμα της πόλης των Σερρών.

Στη φάση της οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα και οι πολίτες, η στροφή σε οικονομικούς τρόπους μετακίνησης δεν φαίνεται να διευκολύνεται με τα νέα έργα στις Σέρρες, τα οποία προβλέπουν έναν και μόνο ποδηλατόδρομο μόλις 350 μέτρων, που ξεκινάει από το ΙΚΑ και καταλήγει μέσω της Βασ. Βασιλείου, στη συμβολή της με την οδό Ερμού!.
Σχεδιάζουν διαμαρτυρία οι ποδηλάτες

Τα 5,5 εκ ευρώ (με τις εκπτώσεις 3 εκ) που θα δοθούν στους αναδόχους («Κατασκευή ΑΤΕ» από Θεσσαλονίκη) για την υλοποίηση των εγκεκριμένων μελετών, είναι πολύ μεγάλο ποσόν.

Οι δημότες στο κονδύλι του Ε.Π. Κεντρ. Μακεδονίας που εξασφαλίστηκε από το Δήμο Σερρών επί θητείας Γιάννη Βλάχου, βλέπουν μία μεγάλη ευκαιρία να «τακτοποιηθεί» επιτέλους το κέντρο της πόλης, να δημιουργηθούν κυκλοφοριακές υποδομές, και να εκσυγχρονισθεί η εικόνα της.

Όμως η απουσία πρόβλεψης ποδηλατόδρομων στην τελική μελέτη, απογοήτευσε και προβλημάτισε τους δημότες, που σημειωτέον πέρυσι διοργάνωσαν στις Σέρρες μία από τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες ποδηλατικές εκδηλώσεις της χώρας, με μεγάλη και αυθόρμητη συμμετοχή εκατοντάδων ποδηλατών κάθε ηλικίας, με σκοπό τη διάδοση της μετακίνησης με ποδήλατο, αλλά και την ανάδειξη της ανάγκης να δημιουργηθούν ειδικές λωρίδες ασφαλούς κίνησης των ποδηλάτων μέσα στην πόλη.

Η αποκάλυψη πως το πρόγραμμα των αστικών αναπλάσεων που είναι σε εξέλιξη, δεν περιλαμβάνει τελικά τις αναμενόμενες διαδρομές εντός πόλης (ο πρώην Δήμαρχος Γιάννης Βλάχος μιλούσε για 3χλμ), προκάλεσε αντιδράσεις που εκφράστηκαν τόσο από μερίδα δημοτικών Συμβούλων («Διάβαση πεζών») όσο και από μεμονωμένους κατοίκους, οι οποίοι μάλιστα σκοπεύουν να οργανώσουν και ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια.

«Δεν επέτρεψε η Περιφέρεια»

Από την πλευρά της η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σερρών που συνέταξε και την μελέτη του έργου, δίνει τις δικές της εξηγήσεις.

Η μηχανικός κ. Έλενα Μαδεμλή που είναι και επιβλέπουσα δήλωσε στον «Π»: «Το εύρος των δρόμων όπου θα γίνουν οι παρεμβάσεις δεν επέτρεπε να κάνουμε αυτό που κι εμείς επιθυμούσαμε.

Οι οδοί Εθν. Αντίστασης, Βασ. Βασιλείου και η Μεγ. Αλεξάνδρου είναι χαρακτηρισμένες ως εθνικές οδοί και οι όποιες παρεμβάσεις του Δήμου Σερρών σε αυτές, θα έπρεπε να έχουν την έγκριση της Δ/νσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας.

Για να πάρουμε το κονδύλι, καταθέσαμε κι άλλες μελέτες πλην αυτής που εγκρίθηκε. Η υλοποιούμενη, ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις που έθετε η εν λόγω Δ/νση της Περιφέρειας, τόσο για το απαιτούμενο εύρος του οδοστρώματος όσο και των πεζοδρομίων.

Μόνο στη Βασ. Βασιλείου χωρούσε ποδηλατόδρομος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα μπορούμε να τον συνεχίσουμε έως την Κοιλάδα για παράδειγμα. Ίσως μέσω άλλων δρόμων».



Το κομμάτι του ποδηλατόδρομου που θα κατασκευαστεί, θα έχει μήκος 350 περίπου μέτρων, θα διατρέχει όλο το μήκος της Βασ. Βασιλείου και θα είναι διπλής κατεύθυνσης με διαφορετικό χρώμα οδοστρώματος.

ΦΩΤΟ: Α.Π.- Καθρέφτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: